Jak zamknąć konto w banku w 4 krokach

Jak zamknąć konto w banku w 4 krokach. Zamknięcie konta osobistego to krok, na który decydujesz się w różnych okolicznościach, np. z uwagi na chęć założenia rachunku w konkurencyjnym banku. Jest to procedura względnie łatwa, ale wymagająca świadomego podejścia, które pozwala uniknąć formalnych problemów czy niechcianych kosztów. Z naszym poradnikiem zrobisz to w zaledwie kilku krokach i bez większego trudu.

1. Sprawdź warunki w swoim banku

Na polskim rynku działa obecnie wiele banków silnie rywalizujących o klienta indywidualnego. To m.in.:

  • PKO BP,
  • Pekao,
  • mBank,
  • Alior Bank,
  • Nest Bank,
  • Bank Pocztowy,
  • Millenium,
  • Sandander,
  • Credit Agricole.

Być może posiadasz konto osobiste właśnie w jednym z nich. Pierwszym krokiem w interesującej nas procedurze jest sprawdzenie w umowie oraz aktualnym regulaminie, jakie są najważniejsze zasady wypowiedzenia umowy. Najważniejsze pytanie na tym etapie brzmi: „czy mogę zrobić to zdalnie, czy muszę udać się z wizytą do jednego z oddziałów?”. Biorąc pod uwagę, jak nowocześnie funkcjonują wiodące banki, prawdopodobnie całość formalności załatwisz przez Internet lub telefonicznie. Upewnij się jednak, jak jest w Twojej sytuacji.

Banki zdecydowanie chętniej informują klienta, jak założyć konto, ale informację o tym, jak je zamknąć, również znajdziesz na stronie internetowej. Zawsze możesz też polegać na odpowiedziach udzielonych przez konsultanta. Pamiętaj jednak o precyzyjnym wyrażaniu swoich wątpliwości czy zadawaniu pytań niebudzących wątpliwości. Skoro rozmowa z pracownikiem banku jest nagrywana (lub poczta e-mail jest przechowywana), w razie ewentualnego sporu będziesz mieć argumenty po swojej stronie.

2. Przygotuj dokumenty

Twój bank prawdopodobnie oczekuje wypełnienia specjalnego formularza wypowiedzenia umowy. Wzory są zapewne dostępne w oddziałach lub do pobrania na stronie internetowej. Przygotuj również dowód osobisty, którym potwierdzasz swoją tożsamość. W niektórych bankach wymagane jest złożenie własnego wypowiedzenia np. w odręcznej formie, z tradycyjnym podpisem.

3. Wskaż konto do przelania środków

Zamykasz konto, ale to oczywiście nie oznacza, że tracisz prawo do dysponowania zgromadzonymi środkami. Aby bank, z którym się żegnasz, mógł przekazać je na Twój nowy rachunek, potrzebne będzie wskazanie jego numeru. To ważny punkt procedury! Nie popełnij błędu, wskazując ciąg cyfr, za którym kryje się Twój nowy rachunek osobisty.

4. Upewnij się, że pamiętasz o wszystkich formalnościach

Każdy bank ma swoje określone wymagania i procedury związane z zamykaniem konta przez klienta indywidualnego, dlatego tak ważnym krokiem ich sprawdzenie, o czym wspominamy na początku artykułu. Samo złożenie formularza lub odręcznego wypowiedzenia może jednak nie być ostatnim punktem w całym procesie zamykania konta. Upewnij się, że wiesz, co zrobić w związku z m.in.:

  • wycofaniem zgód marketingowych,
  • opłaceniem ewentualnych kosztów,
  • procedurą likwidacji karty płatniczej.

Szczególnie istotny jest fragment dotyczący karty płatniczej. Okres wypowiedzenia może trwać np. 30 dni, a przez ten czas naliczane są opłaty za jej posiadanie (choć w praktyce już z niej nie korzystasz). Konieczne bywa więc pozostawienie części środków na koncie, aby pokryły regulaminowe koszty. Choć nie mówimy o dużych kwotach, lepiej uniknąć niedopowiedzeń i niechcianego zadłużenia.

Podsumowanie

Jak widzisz, zaledwie w kilku krokach zamkniesz konto osobiste, z którego nie chcesz już korzystać. W artykule https://finanse.rankomat.pl/poradniki/zamknac-konto-osobiste-30-bankow/ przeczytasz, jakie są w tym względzie wymagania Twojego banku.

Jak zamknąć konto w banku

 

Adam Choryński

Redaktor naczelny i wydawca Informatora Swarzędzkiego i portalu swarzedz24.pl, swarzędzanin od urodzenia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.