Bitwa miast na frekwencję w wyborach

W niedzielę odbędzie się bitwa miast na frekwencję w wyborach – Metropolia Poznań elementami rywalizacji zachęca do licznego udziału w wyborach prezydenckich.

Samorządy tworzące Metropolię Poznań powalczą między sobą o najwyższą frekwencję w wyborach Prezydenta RP, których pierwsza tura już 28 czerwca. Akcję wspiera spot filmowy z udziałem samorządowców. Jacek Jaśkowiak zaprosił też do podobnego konkurowania między polskimi metropoliami – to odpowiedź Prezydenta Poznania, a jednocześnie prezesa Metropolii Poznań na wyzwanie rzucone przez Aleksandrę Dulkiewicz, Prezydent Gdańska.

Zawalczmy o wysoką frekwencję, wybierzmy mocnego prezydenta – mówi Jacek Jaśkowiak w bokserskich rękawicach. Tak zaczyna się spot, który pojawił się w social mediach, na 4 dni przed 1. turą wyborów prezydenckich. Film zachęca do licznego udziału w głosowaniu. Obok Prezydenta Poznania występują m.in. wiceprezesi Stowarzyszenia Metropolia Poznań – Jan Grabkowski, Starosta Poznański nawiązuje do historii przypominając 28 czerwca 1956 roku, kiedy poznaniacy pokazali jak walczyć o wolną Polskę, natomiast Tadeusz Czajka, Wójt Tarnowa Podgórnego zachęca do rywalizacji między samorządami o najwyższą frekwencję. Na terenie zwycięskiej gminy zasadzone zostanie Drzewo Wysokiej Frekwencji, a na mieszkańców będzie czekała niespodzianka.

Stowarzyszenie Metropolia Poznań tworzą powiat poznański, miasto Poznań i gminy Buk, Czerwonak, Dopiewo, Kleszczewo, Komorniki, Kostrzyn, Kórnik, Luboń, Mosina, Murowana Goślina, Oborniki, Pobiedziska, Puszczykowo, Rokietnica, Skoki, Stęszew, Suchy Las, Swarzędz, Szamotuły, Śrem i Tarnowo Podgórne. Z wymienionych samorządów najwyższą frekwencję 5 lat temu miała gmina Suchy Las Wójt Suchego Lasu Grzegorz Wojtera i Burmistrz Skoków Tadeusz Kłos również występują w promującym wewnętrzną rywalizację spocie.

Jacek Jaśkowiak jest jednym z prezydentów, których do podobnej rywalizacji zachęciła Aleksandra Dulkiewicz. Prezydent Gdańska chciała bitwy miast na frekwencję pisząc na Twitterze „Bitwa miast na frekwencję! Dzięki @Miasto_Szczecin za inspirację! Podejmiecie rękawice? @jacek_jaskowiak @prezydentZuk @HannaZdanowska @SutrykJacek @trzaskowski_ @TTruskolaski #WyboryPrezydenckie2020” Jaśkowiak, który nie kryje, że lubi boksować, rękawice podjął także literalnie (co widać na filmie), a nawet poszerzył wyzwanie do starcia między całymi metropoliami: „@Dulkiewicz_A dobrze wiesz, że jeśli chodzi o rękawice, to nigdy nie odmawiam. Wyzwanie oczywiście przyjmuję, a nawet podbijam stawkę – niech to będzie bitwa metropolii na frekwencję! Mieszkańcy Poznania i całej @MetropoliaP – do boju! #WyboryPrezydenckie2020”.

Bitwa miast na frekwencję w wyborach prezydenckich – zobacz poniżej film promujący akcję.

Więcej aktualności z gminy Swarzędz i okolic znajdziecie TUTAJ.

Adam Choryński

Redaktor naczelny i wydawca Informatora Swarzędzkiego i portalu swarzedz24.pl, swarzędzanin od urodzenia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *