Swarzędz z nowoczesnym systemem ładowania naczep na wagony kolejowe
Clip Group instaluje pierwszy w Polsce Lohr Railway System. Swarzędz będzie miał nowoczesny systemem ładowania naczep na wagony kolejowe.
Mowa o nowoczesnej technologii pozwalającej na poziomy załadunek standardowych naczep drogowych na wagony kolejowe, bez konieczności użycia dźwigu. Od kilkunastu lat jest ona stosowana w transporcie intermodalnym, głównie pomiędzy Francją a Włochami.
System został zainstalowany w Swarzędzu, na Terminalu Intermodalnym CLIP. Jak poinformowała firma, to pierwsza tego typu instalacja nie tylko w Polsce, ale również w jakimkolwiek kraju europejskim na wschód od osi Bettembourg – Orbassano k. Turynu. Do prawidłowego działania wymaga użycia wyspecjalizowanych wagonów wyposażonych w obrotową platformę, na którą wjeżdża ciągnik z naczepą. Po właściwym umiejscowieniu zestaw jest rozłączany, a platforma wraz z naczepą obraca się i ustawia równolegle do osi wagonu.
Operator logistyczny podkreśla, że system umożliwia załadunek na wagony naczep, które ze względu na swoje parametry konstrukcyjne nie mogą być unoszone pionowo z wykorzystaniem dźwigu (reachstackera) bądź suwnicy, tymczasem naczepy tego typu stanowią wciąż większość wśród naczep eksploatowanych przez przewoźników drogowych w całej Europie.
Zalety systemu Lohr Railway to przede wszystkim:
• krótki czas załadunku i rozładunku,
• możliwość załadunku/rozładunku wielu wagonów jednocześnie,
• brak konieczności korzystania z dodatkowych urządzeń przeładunkowych.
Instalacja innowacyjnego systemu Lohr Railway to kolejny krok w modernizacji Terminalu Intermodalnego CLIP – krok mający istotny wpływ na rozwój całego sektora transportu intermodalnego – podkreśla Clip Group w komunikacie. Dzięki niemu CLIP Intermodal rozszerzy zdolności ładunkowe pociągu do Luksemburga tworząc ofertę również dla klientów posiadających w swojej flocie jedynie naczepy standardowe. W przyszłości możliwe będzie poprowadzenie pociągów do kolejnych europejskich destynacji wyposażonych w Lohr Railway System, np. do Calais i Barcelony. Połączenie Swarzędza z Luksemburgiem i dalej z Hiszpanią umożliwi stworzenie jednego z najdłuższych szlaków intermodalnych w całej Europie.
Z uwagi zarówno na rachunek ekonomiczny, jak i na aspekty ekologiczne, transport intermodalny staje się akceleratorem dla rozwoju gospodarek europejskich i w niebagatelny sposób kształtuje przyszłość naszego kontynentu.
Więcej aktualności z gminy Swarzędz i okolic znajdziecie TUTAJ.
/fot. Clip-Group: Swarzędz z nowoczesnym systemem ładowania naczep na wagony kolejowe/