Tajemnice dziecięcego rysunku

4 czerwca br. Biblioteka Pedagogiczna w Swarzędzu zorganizowała, ostatnie w tym roku szkolnym, spotkanie sieci współpracy nauczycieli, które poświęcone było rysunkom dzieci. Wykład i warsztaty pt. „Dziecięcy rysunek jako forma kategorialnej reprezentacji rzeczywistości” przeprowadziła dr Maria Paula Stasiakiewicz – wykładowca akademicki na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu.

Biorący udział w spotkaniu nauczyciele przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej oraz bibliotekarze poznali perspektywy interpretacji dziecięcego rysowania oraz rozwojowe przemiany zachodzące w rysunku dziecka. Prelegentka omówiła sposoby i zasady wspierania aktywności rysunkowej dziecka, a także wyjaśniła różnicę między kreśleniem linii i ruchami ręki podczas swobodnego rysowania a wypełniania kolorowanki. Podczas warsztatów nauczyciele dowiedzieli się, że stosowanie kolorowanek ma niekorzystny wpływ na rozwój motoryki małej.

Spotkanie zakończyło się dyskusją nauczycieli na temat korzyści płynących z rysowania. Każdy uczestnik zapoznał się z przygotowaną fachową literaturą, dotyczącą rozwoju plastycznego dziecka i psychologii twórczości oraz otrzymał zestawienie bibliograficzne na ten temat.

Kornelia Choryńska
Biblioteka Pedagogiczna w Swarzędzu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

%d bloggers like this: