Łatwiej załatwisz sprawę w urzędzie
11 sierpnia 2017 r., Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miasta i Gminy w Swarzędzu przeniesiony został z ratusza do nowej siedziby w budynku przy ul. Poznańskiej 25 w Swarzędzu.
W budynku przy ul. Poznańskiej pracują teraz 3 wydziały Urzędu Miasta i Gminy:
– Urząd Stanu Cywilnego,
– Wydział Spraw Obywatelskich
– Wydział Ochrony Środowiska
W budynku przy ul. Poznańskiej 25 w Wydziale Spraw uruchomiony został Obywatelskich system rezerwacji wizyt. Jego zaletą jest możliwość uruchomienia wizyty, krótki czas oczekiwania na załatwienie spraw związanych z dowodami osobistymi, w tym: złożenie wniosku, zgłoszenia utraty lub zniszczenia dowodu osobistego oraz ewidencją ludności obejmującą: zameldowania, wymeldowania, zaświadczenia, udostępnianie danych i PESEL.
Termin wizyty w Wydziale Spraw Obywatelskich można zarezerwować przez internet. Abu to zrobić należy wejść w menu głównym w zakładkę Urząd, a następnie wybrać zarezerwuj wizytę w urzędzie.
Po wybraniu rodzaju kolejki: w sprawie dowodów osobistych lub ewidencji ludności, na kolejnych planszach wybieramy datę i czas wizyty, potwierdzamy zapoznanie się z regulaminem systemu rezerwacji.
Oczywiście rejestracja nie musi być przeprowadzona przy pomocy internetu. Po przybyciu do urzędu rejestrujemy się w kolejkomacie i czekamy na wezwanie do określonego stanowiska.
Mamy nadzieję, że w przyszłości możliwość rejestracji przez internet będzie bardziej wyeksponowana na stronie miasta.