Burmistrz interweniował, GOAP się tłumaczy, FB Serwis już wywozi śmieci
Brudny problem w Swarzędzu chyba się rozwiązuje: burmistrz Szkudlarek interweniował w ZM GOAP, który się tłumaczy zmianami w przepisach, jednocześnie zaznacza, że FB Serwis już wywozi zalegające śmieci.
Wygląda na to, że problem zalegających śmieci w altankach, czy wręcz się z nich wylewających zbliża się do rozwiązania. 7 września 2020 r. burmistrz Swarzędza Marian Szkudlarek, w związku z brakiem odbioru śmieci od początku miesiąca, interweniował w Związku Międzygminnym Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej (ZM GOAP), a od wczoraj firma FB Serwis – wykonawca usługi w naszej gminie – już wywozi śmieci.
ZM GOAP w ten sposób tłumaczy skąd wzięły się problemy z odbiorem śmieci:
- nastąpiły istotne zmiany w systemie gospodarki odpadami, które wiązały się m.in. z koniecznością złożenia deklaracji o wysokości opłaty zarówno przez właścicieli nieruchomości niezamieszkanych, jak i mieszanych objętych działalnością ZM GOAP. W związku z powyższym, zmianie musiały ulec również harmonogramy odbioru odpadów, w których to konieczne było uwzględnienie obowiązkowej selektywnej zbiórki odpadów dla wszystkich nieruchomości na terenie Związku, w tym gminy Swarzędz.
- zmianie uległ Wykonawca świadczący usługę odbioru odpadów na Sektorze XII, do którego należy gmina Swarzędz. Dotychczas ww. usługę świadczyła firma PUK Zys. Od 1 września, w wyniku rozstrzygnięcia postępowania przetargowego na odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych nowym Wykonawcą została firma FB Serwis, w związku z czym, w niektórych przypadkach, doszło do sytuacji braku realizacji usługi odbioru odpadów wynikających z rozbieżności w harmonogramach.
Urząd Miasta i Gminy w Swarzędzu sugeruje też, by wszelkie zakłócenia związane zarówno ze zmianami systemu gospodarki odpadami oraz świadczeniem usługi przez FB Serwis zgłaszać do organizatora systemu gospodarki odpadami na terenie aglomeracji poznańskiej, do Związku Międzygminnego Gospodarka Opadami Aglomeracji Poznańskiej na adres: bok@goap.org.pl. Ponadto wszystkie osoby, które z powodu błędnie działającego systemu nie otrzymały dotąd wersji papierowej nowego harmonogramu odbioru odpadów, proszone są o zgłoszenie mailowe: bokpoznan.fbserwis@fbserwis.pl lub telefoniczne: 502 168 114.
Aktualności z gminy Swarzędz i okolic znajdziecie TUTAJ.