Czy SEO i pozycjonowanie to to samo?
Zgłębiając tajniki działań mających na celu podniesienie pozycji witryny internetowej w naturalnych (organicznych) wynikach wyszukiwania Google, można natknąć się na różne, opisujące to zagadnienie pojęcia. Pozycjonowanie stron www, SEO, optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe… Łatwo się w tym wszystkim pogubić, dlatego poniżej wyjaśniamy, o co tak naprawdę chodzi. Zapoznaj się z niniejszym artykułem i dowiedz się, czym jest pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google, dlaczego z pojęciem tym związane są takie zawiłości oraz jak się ma do tego marketing internetowy w wyszukiwarkach (SEM).
SEO a pozycjonowanie stron internetowych
SEO (Search Engine Optimization) to nic innego jak optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe. Obejmuje ona wszelkie działania, których celem jest zwiększenie pozycji strony internetowej w organicznych (bezpłatnych) wynikach Google. SEO to proces, w którym firma zajmująca się reklamą w internecie wykonuje czynności:
- on-site – prace w obrębie witryny (optymalizacja kodu i treści strony),
- off-site – działania poza stroną (link building i content marketing).
Kolejne pojęcie, jakim jest pozycjonowanie strony www, oznacza dokładnie to samo, z tym że stosowane jest tylko w polskiej terminologii. Wciąż jednak można natknąć się na opinie, że SEO i pozycjonowanie to dwie różne rzeczy. Dlaczego tak się dzieje?
Szczegóły opisano na https://www.sempire.pl/pozycjonowanie.html
Pozycjonowanie strony w Google i SEO – skąd różnice?
Problemy pojawiają się wówczas, gdy chcemy zaadaptować pojęcie SEO pochodzące z anglojęzycznej nomenklatury do naszego języka. Wiele osób interpretuje je błędnie, uważając, że Search Engine Optimization (optymalizacji pod silnik wyszukiwarki) dotyczy tylko i wyłącznie warstwy technicznej (kod strony, dostosowanie treści, usunięcie błędów). Takie rozumowanie wywodzi się ze zbyt dosłownego podejścia do SEO i pomija kluczowe aspekty niezbędne do tego, aby pozycjonowanie strony internetowej miało sens (pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących).
SEO i pozycjonowanie stron to pojęcia tożsame
Kierując się powyższymi informacjami, łatwo dojść do wniosku, że pozycjonowanie stron w Google i SEO to pojęcia, które mogą być stosowane zamiennie. Najpełniej charakter działań, jakie podejmuje agencja SEO, oddaje sformułowanie: optymalizacja i pozycjonowanie.
W tych dwóch słowach zawarte są czynności polegające na kompleksowym dostosowaniu witryny internetowej do wszystkich czynników rankingowych i wskazówek opublikowanych przez Google. Celem tych zabiegów jest zwiększenie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, to zaś przekłada się na zwiększony ruch na stronie i korzystniejszy współczynnik konwersji (pożądanych czynności wykonywanych przez użytkownika strony jak: dokonanie zakupu, zapisanie się do newslettera itp.).
Marketing internetowy (SEM) – czym różni się od SEO?
Marketing internetowy w wyszukiwarce (Search Engine Marketing) obejmuje:
- SEO, Search Engine Optimization, inaczej pozycjonowanie stron – reklama w bezpłatnych wynikach wyszukiwania,
- PPC, Pay Per Click (opłata za kliknięcie) – reklama w płatnych wynikach wyszukiwania.
W modelu PPC działa np. bardzo popularny system Google Ads pozwalający na emisję płatnych reklam kierowanych do precyzyjnych grup odbiorców.
Reklama w Internecie – dla kogo?
Agencja SEM SEO takie jak SEMPIRE zajmująca się reklamą w Google, wykorzystując SEM, zadba o skuteczne podniesienie pozycji witryny w rankingu wyszukiwarki. Pozwoli to realizować cele biznesowe każdemu właścicielowi serwisu internetowego. Mowa tu zarówno o blogach, firmach oferujących usługi (pozycjonowanie lokalne, ogólne), przedsiębiorcach działających w branży e-commerce (pozycjonowanie sklepów internetowych), jak i innych typach stron internetowych.
Wejdź na https://www.sempire.pl/ i poznaj wszystkie możliwości na skuteczną reklamę w Internecie, następnie całkowicie bez zobowiązań omów je ze specjalistą SEM / SEO!
Pingback: Kurtka motocyklowa męska – jaką wybrać? - Swidnica24.pl - wydarzenia, informacje, rozrywka, kultura, polityka, wywiady, wypadki