Optymalizacja strony. Jak dobrać odpowiednie tytuły witryn
Optymalizacja stron www pod względem wyszukiwarek to długi i złożony proces, na który składa się wiele detali. Począwszy od doboru odpowiednich artykułów, słów kluczowych i opisów grafik, kończąc na tytułach witryny.
Znaczniki tytułów stron są istotne zarówno dla algorytmów, jak i odbiorców. Dla robotów Google są pomocne podczas oceniania tematyki, jaką zawiera witryna, natomiast dla osób przeglądających sieć są streszczeniem tego, czego można się spodziewać po wejściu na stronę.
Dobór tytułów stron jest równie ważny, jak wymyślenie nazwy firmy, szczególnie jeśli chcesz zaistnieć przez pozycjonowanie stron. Tytuły mają pomóc przede wszystkim we właściwym pozycjonowaniu portalu, gdyż zwiększa to szanse na dotarcie do grupy docelowej i pomaga w osiągnięciu zamierzonego celu, jakim jest pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania, która wiąże się z przychodami firmy. W tytule zawsze powinny znajdować się frazy kluczowe, odnoszące się do tego, z jakim przedsiębiorstwem mamy do czynienia.
Oprócz tego dobrą decyzją będzie, jeśli w tytule pojawi się nazwa firmy. Podczas doboru właściwych słów należy mieć świadomość, że tytuł ma być krótki (nieprzekraczający około 50 znaków), gdyż dłuższe nie będą w ogóle wyświetlane, a zamiast nich Google przypisze stronie całkiem inny ciąg wyrazów. Witryny, na których dostępne jest więcej niż jedna podstrona, powinny do każdej z nich zastosować inne znaczniki, dzięki czemu portal będzie wyświetlać się po wpisaniu bardziej różnorodnych fraz kluczowych.
Zakładając, że jesteśmy właścicielami sklepu z odzieżą, każda, prawidłowo zoptymalizowana strona, będzie mieć inny tytuł np.
„Sklep z odzieżą vintage – OldStyle” – dla głównej strony,
„Koszule z lat 80 – OldStyle” – dla podstrony z katalogiem dostępnej odzieży,
„Sukienki lata 70 – OldStyle” – dla podstrony z katalogiem tylko dostępnych sukienek.
Dzięki temu zwiększa się prawdopodobieństwo, że osoba, która szuka części garderoby z konkretnych lat, wejdzie na naszą stronę i skorzysta z oferty.
Dobrze dobrany tytuł ma być pomocny dla każdego odbiorcy, nie można wybierać znaczników, sugerując się tylko popularnością danego wyrazu, ale tym, co faktycznie znajduje się na stronie. Wprowadzając ludzi w błąd, ruch na witrynie będzie tylko chwilowy, gdyż istnieje duże prawdopodobieństwo, że niezadowolone z zaistniałej sytuacji osoby, zaczną zgłaszać stronę jako nieprawdziwą.
Dlatego nie warto ryzykować tego, co zostało już osiągnięte, dla bycia o pozycję wyżej, tylko dlatego, że obecnie więcej osób interesuje kupienie przedmiotu X, a nie Y. Warto pamiętać, że optymalizacja strony nie jest procesem, który powinien być wykonywany przez amatorów, uważających, że przeczytanie kilku poradników w zupełności wystarcza. Jest to zbyt ważna dla wizerunku firmy sprawa, dlatego warto w tym celu skontaktować się z odpowiednią agencją SEO.
mat. zewn.