Od 1 stycznia 2025 wchodzi w życie nowy harmonogram odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy Swarzędz.
Jak informuje Wrocławskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania ALBA SA, które zajmuje się odbiorem odpadów komunalnych od mieszkańców Swarzędza, z dniem 1 stycznia 2025 r. uruchomiony zostaje nowy harmonogram odbierania śmieci. Mieszkańcy nieruchomości otrzymywali rozpiski z nowym harmonogramem w postaci drukowanej. Jeśli ktoś nie otrzymał nowego harmonogramu w wersji papierowej, zawsze może sprawdzić terminu odbiorów odpadów dla swojego adresu w internecie:
sprawdź harmonogram odbioru odpadów
Wrocławskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania ALBA S.A. zauważa, że na zabudowie jednorodzinnej oraz na nieruchomościach niezamieszkanych odbiór papieru, tworzyw sztucznych i szkła odbywać się będzie w ten sam dzień.
Ponadtno, należy pamiętać, że odbiór odpadów odbywa się z worków lub tylko i wyłącznie z oznakowanych pojemników, dlatego jeśli wyposażają się Państwo w pojemniki na papier/tworzywa sztuczne/szkło/bio należy ten fakt zgłosić w Urzędzie Miasta i Gminy Swarzędz ul. Św. Marcina 1.
Warto przypomnieć, że 14 listopada 2024 podpisana została umowa, w związku z którą odbiór odpadów komunalnych z terenu miasta i gminy Swarzędz będzie w dalszym ciągu zadaniem Wrocławskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania ALBA S.A.
Umowa została zawarta na okres od stycznia 2025 roku do czerwca 2027 roku. Dotyczy ona „odbioru i transportu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny (bioodpady, papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło, odpady wystawkowe, przeterminowane leki) z nieruchomości położonych na terenie Miasta i Gminy Swarzędz„.
Wrocławskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania ALBA S.A. realizuje odbiór odpadów na terenie gminy Swarzędz od połowy 2022 roku. Urząd Miasta i Gminy w Swarzędzu podkreślał, że w związku z nową umową opłata za gospodarowanie odpadami pozostaje na tym samym poziomie.
Harmonogram odbioru odpadów dla gminy Swarzędz jest dostępny w formie elektronicznej TUTAJ.
Częstotliwość odbioru odpadów
Nieruchomości zamieszkane w zabudowie jednorodzinnej:
– niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie,
– papier, metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, szkło – nie rzadziej niż jeden raz na cztery tygodnie,
– bioodpady – nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada oraz nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie w okresie od 1 grudnia do 31 marca,
– wystawkowe – jeden raz na pół roku.
Nieruchomości zamieszkane w zabudowie wielolokalowej:
– niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – w zależności od potrzeb, jednak nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu,
– papier, metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, szkło – nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie,
– bioodpady – nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu,
– wystawkowe – jeden raz na cztery tygodnie.
Nieruchomości rekreacyjne:
– niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – w zależności od potrzeb, jednak nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie,
– papier, metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, szkło – nie rzadziej niż jeden raz na cztery tygodnie,
– bioodpady – nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie.
Nieruchomości niezamieszkane (w tym ROD):
– niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – w zależności od potrzeb, jednak nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie, przy uwzględnieniu danych wynikających ze złożonej deklaracji. właściciele nieruchomości niezamieszkanych, na których prowadzone są targowiska, prowadzona jest działalność gastronomiczna, zobowiązani są do pozbywania się odpadów zmieszanych z częstotliwością nie rzadziej niż jeden raz na tydzień,
– papier, metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe – w zależności od potrzeb, jednak nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie, przy uwzględnieniu danych wynikających ze złożonej deklaracji,
– szkło – w zależności od potrzeb, jednak nie rzadziej niż jeden raz na cztery tygodnie, przy uwzględnieniu danych wynikających ze złożonej deklaracji,
– bioodpady – nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie, przy uwzględnieniu danych wynikających ze złożonej deklaracji.
Opłaty za odbiór odpadów nie zmieniają się. W przypadku nieruchomości zamieszkanych – opłata stanowi iloczyn liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość oraz stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi: dla nieruchomość do 4 lokali mieszkalnych – 28 zł od osoby oraz dla nieruchomość powyżej 4 lokali mieszkalnych – 25 zł od osoby.
W przypadku nieruchomości niezamieszkanych – opłata stanowi iloczyn zadeklarowanej liczby pojemników lub worków, przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, oraz stawki opłaty dla pojemnika 0,12 m3 wynosi 12,47 zł, dla pojemnika 0,24 m3 wynosi 24,95 zł, dla pojemnika 0,36 m3 wynosi 37,42 zł, dla pojemnika 1,1 m3 wynosi 114,34 zł, dla pojemnika 2,5 m3 wynosi 259,86 zł, dla pojemnika 5,0 m3 pojemnika 519,73 zł, dla pojemnika 8,0 m3 pojemnika 831,57 zł, dla pojemnika podziemnego 0,3 m3 wynosi 31,18 zł, dla pojemnika podziemnego 1,3 m3 wynosi 135,13 zł, dla pojemnika podziemnego 3,0 m3 wynosi 311,84 zł, dla worka 0,12 m3 wynosi 12,47 zł. W przypadku nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowych – ustala się roczną ryczałtową stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny w wysokości 168,00 zł – za rok bez względu na długość okresu korzystania z nieruchomości.
Aktualności ze Swarzędza i okolic znajdziecie TUTAJ.