Baza firm w praktyce – oto poradnik, jak szybko dotrzeć do interesujących nas danych

Baza firm w praktyce: nawiązywanie współpracy z nowymi partnerami biznesowymi zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Można je jednak obniżyć w łatwy sposób i zupełnie bez opłat. Wystarczy skorzystać z bazy firm. Sprawdź, jak to zrobić.

 Obowiązek informacyjny przedsiębiorców

Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą muszą zapewniać nie tylko swoim klientom i kontrahentom, ale również różnego typu instytucjom kompletne wiadomości na temat swojego biznesu. Trafiają one do zróżnicowanych baz, które są dostępne zasadniczo dla wszystkich zainteresowanych osób. Jednocześnie dotarcie do najważniejszych informacji i odfiltrowanie tych, które przedstawiają wartość z punktu widzenia potencjalnych partnerów, nie jest proste i zwykle wymaga sporych nakładów pracy i czasu. Samodzielne weryfikowanie zawartości poszczególnych baz nie jest jednak konieczne. Z pomocą przychodzą bazy firm – specjalne serwisy internetowe gromadzące szeroki przekrój danych na temat podmiotów.

Dane przedsiębiorstw w bazie firm

Z perspektywy użytkownika najważniejsze jest oczywiście to, aby zyskać dostęp do informacji o dowolnym podmiocie gospodarczym i w łatwy sposób docierać zarówno do wybranego podmiotu, jak i wyszukiwać szerszą listę potencjalnych kontrahentów. Dane na temat wszystkich 3 951 945 firm aktywnych na rynku znajdują się w bazie firm ALEO.com – https://aleo.com/pl. Podzielono je na 26 kategorii dostosowanych do profilu wykonywanej działalności.

Bazy firm pozwolą przede wszystkim na niezwykle proste:

  • Wyszukiwanie kontrahentów, dostawców usług i towarów, partnerów biznesowych,
  • Weryfikację podmiotów gospodarczych np. przed nawiązaniem nowej współpracy.

W łatwy sposób możesz więc ustalić listę firm zajmujących się wybranym zagadnieniem w swojej okolicy lub sprawdzić najważniejsze informacje dotyczące wybranego podmiotu gospodarczego.

Poszukiwania kontrahenta w bazie krok po kroku

Baza firm okaże się idealnym narzędziem umożliwiającym odszukiwanie przedsiębiorstw zajmujących się określonymi usługami. Niezależnie od tego, czy jako przedsiębiorca poszukujesz nowego kontrahenta, czy jesteś osobą prywatną poszukującą dostawcy towarów czy usług, warto skorzystać z tego narzędzia.

W pierwszym kroku konieczne będzie dotarcie do listy potencjalnych partnerów. Można to zrobić na dwa sposoby:

  • Wpisz w oknie wyszukiwarki frazę kluczową, np. „mechanika pojazdowa”, „usługi IT”, „strony internetowe”, „meble na wymiar”.
  • Alternatywnie możesz również dotrzeć do listy firm, posługując się listą kategorii. Aby dotrzeć do firm zajmujących się tworzeniem oprogramowania, należy najpierw przejść do kategorii „IT i telekomunikacja”, następnie podkategorii „Usługi IT”, a na samym końcu „Usługi tworzenia oprogramowania i aplikacji”. W ten sposób uda się dotrzeć do 113 598 podmiotów specjalizujących się w tych usługach.

Aby zawęzić wyszukiwanie do przedsiębiorstw z konkretnego regionu, wystarczy zastosować filtr lokalizacyjny i wybrać województwo. Pozwoli to szybko dotrzeć wyłącznie do podmiotów zarejestrowanych we wskazanej lokalizacji.

Jak sprawdzić firmę w bazie?

Kolejnym scenariuszem, w którym znakomicie sprawdza się baza firm, jest weryfikacja przedsiębiorstw. Powinien być to obowiązkowy krok przed zawarciem nowych umów o współpracę, zwłaszcza że ten proces sam w sobie jest nie tylko bezpłatny, ale również niezwykle intuicyjny.

Aby sprawdzić firmę w bazie, wystarczy wprowadzić jej nazwę lub np. numer NIP w oknie wyszukiwarki, a następnie przejść do profilu przedsiębiorstwa. W nim uda się ustalić między innymi:

  • Dane adresowe,
  • Dane kontaktowe, takie jak numery telefonów, adres e-mail, adres strony internetowej,
  • Numer NIP, KRS, REGON,
  • Dane przedsiębiorcy,
  • Numery kont bankowych wykorzystywanych przez firmę,
  • Powiązania kapitałowe i osobowe pomiędzy firmami,
  • Datę rejestracji firmy,
  • Informacje o aktualnym statusie przedsiębiorstwa i formie prawnej.

Dane pochodzące z publicznych rejestrów są przy tym uzupełnione o opinie pozostawiane w bazie firm przez użytkowników. Dzięki temu w jednym miejscu, bez konieczności długotrwałych poszukiwań, można dotrzeć do komentarzy dotychczasowych kontrahentów czy klientów i przekonać się, co sądzą o nawiązanej współpracy.

Baza firm z perspektywy przedsiębiorcy

Oczywiście baza firm to nie tylko narzędzie dla osób poszukujących informacji o przedsiębiorstwach. Daje olbrzymie możliwości także samym właścicielom firm. Mogą w łatwy sposób uzupełnić swój profil o bardziej wyczerpujący opis oraz inne elementy i tym samym zyskać atrakcyjną przestrzeń reklamową, zapewniającą zdecydowanie lepszą widoczność w sieci. Baza firm pozwala na bezpośrednie docieranie do klientów i potencjalnych kontrahentów.

Duże możliwości gwarantują także moduły z zapytaniami ofertowymi, aukcjami zakupowymi, wyprzedażowymi i katalogiem produktów. Dzięki temu w przestrzeni wirtualnej, bez konieczności angażowania dodatkowych środków i czasu, można bezpośrednio reklamować swoje produkty i usługi oraz docierać do osób, które są zainteresowane ich nabyciem. Samo posługiwanie się platformą jest przy tym niezwykle proste i sprawdzi się znakomicie w przypadku każdej branży.

Baza firm w praktyce – oto poradnik, jak szybko dotrzeć do interesujących nas danych
Adam Choryński: Redaktor naczelny i wydawca Informatora Swarzędzkiego i portalu swarzedz24.pl, swarzędzanin od urodzenia